5 April

Ja nu var det en vecka sedan jag skrev. Har inte haft nån lust helt enkelt, men nu finns det lite att skriva om iallafall!

Den 29 Mars så fick jag en ny släkting! :) Min kusin Daniel och Elenor fick en dotter som ska heta ALMA Astrid Adéle. Hon var 49 cm lång och vägde 2770g, en liten tjej! Och fort verkar det ha gått oxå, dem kom till sjukhuset kl 02.00 och hon kom ut 3.57. Har inte träffat henne ännu men ska åka och hälsa på nån dag denna vecka.

Som jag har skrivit förr så har jag och syrran (idaejag.blogg.se) haft en viktnedgångstävling. Vi bestämde att den skulle hålla på under hela Mars, så i fredags så hade vi invägning och den som förlorade skulle bjuda den andra på bio. Jag förstod att jag inte skulle vinna så jag blev inte förvånad över resultatet. Ida hade gått ner ca 3,5 kg
(3,5%) och jag 1,9 kg (2,7%). Därför bjöd jag på bio i fredags, det blev filmen The Bounty Hunter, den var rätt så rolig.

Men vi fortsätter tävlingen, så nästa vägning blir den 31 April, då kör vi med samma pris, dvs bio. Men den här månaden så ska jag försöka träna lite oxå, jag ska köpa ett gymkort på Fintess gym.


Imorgon så börjar vardagen igen, men det har varit otroligt skönt med en lite längre ledighet. Sen så ser jag fram emot helgen oxå, då är det nämligen 30-årsfest!


Kommentarer
Postat av: Linda

Bra jobbat tycker jag :) det är svårt att gå ner i vikt... Och bra beslut ang gymmet ;)

2010-04-05 @ 20:20:28
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Helena

Nämen va kul att du åsså har en blogg :)



kramis

2010-04-10 @ 13:46:17
Postat av: Linda

Tack så mycket :)

2010-04-10 @ 22:14:33
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja förskollärare är ngt som jag verkligen var intresserad av att jobba som när jag beslutade mig för at tsälja butiken.

Men det skulle innebära nästan 4års pluggande :(.

Jag vet inte om jag har någon lust med det. Både ekonomiskt och tidsmässigt.

Jag är otroligt kluven faktiskt...

2010-04-12 @ 19:49:56
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det måste ju nästan vara så. Det brukar alltid cirkulera andra saker. Kanske de själva först trodde att hon hade lindat in sig fast det inte var så. Otäckt är det iaf.

2010-04-17 @ 17:55:36
URL: http://lindizliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0